Dimecres 22 de Desembre de 2010
CENTRE DE COMANDAMENT INTEGRAT (CCI) FGC
Rubí

Avui hem dut a terme la visita al Centre de Comandament Integrat (CCI) de Rubí, es va programar per realitzar-la el passat 10 de novembre. Per causes imprevistes va ser ajornada per al dia d’avui.
Acompanyats des de Barcelona i retorn per personal del CCI. Hem iniciat la visita començant per la sala de projeccions, on mitjançant el passi d’un audiovisual ens ha mostrat les característiques del manteniment ferroviari: controls a les línies de circulació i estacions de servei tant en personal empleat com a passatgers; taller de reparació i manteniment de els cotxes avariats.
Seguim: entrem al Centre Operatiu de Rubí (COR). En el seu recorregut pel taller hem conegut les diferents seccions de reparació i manteniment que es realitzen en els trens, per tal de garantir la fiabilitat i seguretat dels mateixos, rebent per part de la Sra. monitora les detallades explicacions en cadascuna d’elles.
Deixem el taller i entrem a la Sala polivalent, (espai destinat a rebre les visites externes, i també utilitzat com a ""sala de crisi"") la Sra. monitora ens amplia les explicacions de tot el que s’ha vist, iniciant en acabar un amigable col·loqui aclarint alguns dubtes per la nostra part.
Separat per una àmplia façana de vidre opac que a comoditat es trasllueix, es mostra el Centre de Control. Disposa d’un Videowall amb pantalles digitals que controla les línies Barcelona-Vallès, Barcelona-Anoia i la línia poc coneguda però important, Tren transport de mercaderies, que inicia el recorregut a Súria i finalitza a la zona portuària de Barcelona (Moll Contradic) circula per la nit.
L’ordinador central que governa el CCI disposa d’una memòria RAM equivalent a 124 milions de pàgines impreses, està dotat dels majors avenços tecnològics que permet un control globalitzat pel que fa a tota la xarxa ferroviària i el relacionat amb aquesta.
La informació rebuda es gestiona de forma esglaonada en els tres centres que integren el CCI (control de trànsit, supervisió d’estacions i atenció al client). conserva la informació de cada incidència i els passos seguits per tal d’analitzar posteriorment la gestió i com es pot millorar.
És una visita que dóna a conèixer tot el treball que es realitza, el personal que intervé des del servei de neteja fins comandaments superiors, perquè es compleixin horaris i solucionar possibles problemes, per tal que el passatge gaudeix de comoditat i arribi al seu destinació sense incidències.


Preu: 5,30 €
Visitants:23 persones



© fotos: CCI-Google-Lluís
© textes: Lluís

No hay comentarios:

Publicar un comentario